Умови завдання та вимоги до створення сайту
Декілька рекомендацій нижче
Не відстоюю будь-яку сторону, помилки і грубі є з обох сторін. Здебільшого від відсутності досвіду і відсутності Проект-менеджера. Не залежить хто ти – клієнт чи розробник, це загальнолюдське.
- Усе фіксуємо. Завдання має ставитися на основі вимог, а це, наприклад, “розробити сайт компанії” або “інтернет-магазин”. Завдання має бути чітким і детально описаним. Якщо клієнт пропонує “розповісти на пальцях” – будьте готові до того, що клієнт забуде половину зі сказаного або взагалі все, а ще краще отримати фразу “ви мене не правильно зрозуміли”.
- Про красу. Якщо розробник пропонує зробити сайт, який сподобається, тому що вони такі великі професіонали й усім подобається те, що вони роблять, – будьте готові до розчарування і розуміння, що ви не такий, як усі.
- Ще раз про красу. Якщо від розробника чути “сподобається код” – людина не розуміє, що вона робить. Код не повинен подобатися або не подобатися, це не манна каша. Є тільки два статуси виконаної роботи – виконано або не виконано. А виконано чи не виконано визначається під час перевірки на відповідність заявленим вимогам. Якщо хоча б одна вимога не виконана – робота не зроблена, в доопрацювання.
- Про різновиди. Уникаємо визначень “сайт-візитка”, каталог чи ще щось, сайт є сайт і він повинен мати чіткі межі, а це формати шаблонів. Наприклад, сайт компанії повинен мати мінімум: головна сторінка, текстова сторінка, команда, послуги, що надаються, контакти. І сайт компанії може мати каталог продукції і це вже окрема функція. Той самий сайт-візитка з каталогом це вже не сайт-візитка – це хитрість. Це інтернет-магазин без функції кошика. Уся різниця в вартості. Тим самим намагаються занизити вартість визначення найдешевшого виду сайту.
- Про етапи та контроль. Необхідно роботу розбивати на етапи і контролювати її. Якщо пропонують показати відразу результат готовий – значить використовується готове рішення і приховується це. Якщо пускати все на самоплив, то взявши передоплату, виконавець може робити паралельно ще кілька проєктів, ставлячи пріоритети залежно від інтересу клієнта. Як підсумок – проєкт робиться півроку, а то й рік.
- Про хороші (супер) сайти. Хороший сайт не може коштувати $200-300. Якщо пропонують зробити сайт за таку вартість, то це робиться на основі шаблону. Середній шаблон коштує $50 на Templatemonsters або Themeforest, а то і взагалі можна знайти безкоштовний шаблон. Немає нічого поганого в шаблоні, але потрібно розуміти, що окрім вас його можуть використовувати сотні разів по всьому світу.
- Про додаткову вартість. Якщо завдання чітко не прописували й оцінку брали зі стелі, зазвичай, щоб залучити клієнта, бувають спроби виставлення додаткового рахунка після початку робіт, що щось там стало коштувати більше. Це помилка з обох сторін, але за подібних помилок у розрахунках уся відповідальність цілком лежить на виконавцеві – рахуйте краще. З іншого боку, через додаткові побажання клієнта може збільшуватися вартість роботи, і це нормально і потребує додаткової оплати. Не варто думати, що у виконавця серця немає і він виставляє рахунок за кожен рух пальця – на жаль, він живе з цього і витрачати більше часу на проєкт, роблячи якусь його частину безплатно, це хитрість з боку клієнта.
Базові вимоги до проєкту та коду
- Дотримання термінів. Як з боку клієнта в прийманні виконаних робіт, так і з боку виконавця
- Як і писав вище – все фіксуємо. Неописаний належним чином проєкт – це чорна скринька.
- Сайт має відображатися в точності з макетом, не “близько до макету”, а в точності. Це називається PixelPerfect. Це можливо, якщо дизайнер рівно намалював. Рівно це означає, що однотипні елементи мають однаковий розмір і відступи. Як приклад – відстань між усіма пунктами меню, або між абзацами тексту. Часто лінуються, а особливо уважні клієнти ставлять питання і вони мають рацію – малюємо акуратно.
- Сайт має відображатися однаково в усіх популярних браузерах – кросбраузерність. Відмінності можуть бути тільки в накресленні шрифтів – в Apple Macintosh можуть бути шрифти трохи товщі, це нормально. Крім цього, системні шрифти Windows, Linux і Apple Macintosh відрізняються і замість Arial у Windows для Apple Macintosh використовується Helvetica, схоже, але відрізняються.
- Сайт і зверстані сторінки мають проходити валідацію на validator.w3.org
- Проєкт не повинен містити зайвих файлів або “лівих” посилань. Посилання на виконавця розміщується в заздалегідь узгодженому місці із замовником або взагалі не розміщується, якщо це не передбачено домовленостями.
Вас може зацікавити