Плагін WordPress для резервного копіювання сайту

Для чого потрібно незалежне резервне копіювання сайту

Коли сайт розміщюється на хостингу, і це не важливо що це – звичайний (shared) хостинг, або VPS/VDS  хостинг, то на боці сервера відбувається резеврне копіювання бази даних та файлів. Якщо на хостингу встановленя cPanel (панель керування),  то резеврне копіювання відбувається кожен день і зберегаються 30 днів. Тобто, протягом цього періоду можна відновити сайт на дату з ціх 30 днів (можна окремо відновити або файли, або базу даних, або все разом).

На серверах де не використовується cPanel може бути дещо інший порядок резервного копіювання та зберегання, але близкий до описаного мною.

Припустимо, що відбуваєтсья наповнення сайту або інші дії, виникає помилка з базою даних і все що ви додавали сьогодні зникає, або при збереганні файлу виникає помилка зі з’єднанням і зберегається порожній файл. По факту сайт пошкоджено.

У нас є два варіанти:

  1. Наповнюємо все ще раз, якщо помилка з базою даних, або пишемо/виправляємо код – якщо помилка з кодом
  2. пишемо в технічну підтримку хостинга і просимо відновити сайт з бекапу

Перший варіант – це час та гроші. Другій варіант – непоганий, але як я писав, бекап робиться один раз на добу (зазвичай в ночі) і нас не врятує.

Саме тому краще встановити плагін для незалежного резервного копіювання файлів та бази даних і не залежити від бекапів хостинг компанії.

При спробі пошукати плагіни за словом “backup” WordPress запропонує нам сразу кілька плагінів.

Можна побачити плагін Duplicator, плагін класний, але функція резервного копіювання тільки для ліцензійної версії, тому краще його використовивати для іншого. Що з ним можна робити я описував у статті Перенесення сайту WordPress на інший домен або хостинг.

Перший у списку UpdraftPlus: WP Backup & Migration Plugin, саме його встановимо та налаштуємо.

Що UpdraftPlus плагін вміє

  1. Виконовувати резервне копіювання за розкладом (окремо для копіювання бази та файлів)
  2. Має можливість зберігати бекапи у хмарі (Google Drive, Dropbox, OneDrive та інші), а також робити копіювання (надсилати копії) через FTP на інший сервер
  3. Можна вибрати що відновлювати та за яку дату: окремо базу, тему, плагіни та інші файли
  4. Можливість міграції сайту з одного серверу на інший

І все це в безоплатної версії.

Після встановлення він відображатиме підказки, за допомогою якіх можна швидко налаштувати резервне копіювання. За замовченням буде налаштоване тільки ручне копіювання файлів та бази даних.

В налаштуваннях ми можемо обрати скільки копій нам залишати та як часто робити резеврне копіювання. Можна зберегати сотні копій та робити копіювання кожну годину. Наприклад, якщо ми залишаємо 2 копії як за замовченням, і інтервал створення копій одну годину, то у нас завжди буде лише дві копії за останні дві години.

Зазвичай, якщо сайт наповнюється, краще щоб резервне копіювання відбувалось кожні 4-8 години та зберегалося десь 30 копій. Після закінчення активних дій можемо змінити кількість як копій так і інтервал створення резервних копій. Резервні копії завжди зберегається в межах вашого хостингу. Якщо буде налаштовано резервне копіювання в хмару, то файлі все одно будуть зберегатимуться на сервері + в хмарі.

Також можна робити резервне копіювання вручну. Ми можемо обрати що будемо додавати в бекап: все – файли+база, тільки базу або тільки файли.

Це краще робити, якщо плануєте імпортувати товари, наприклад. Якщо не відбуваються роботи з кодом, а тільки в адмніці – наповнення товаров/сторінок, зміна налаштувань – то достатньо робіти резервне копіювання тільки бази даних.

Відновленя дуже просте – обираємо бекап, з якого потрібно відновити файли/базу

і в на наступному кроці обираємо, що потрібно відновити

Кілька кроків і сайт відновлен на обрану дату.

Вас може зацікавити